Promovarea SEO - despre white hat si black hat SEO

Promovarea SEO poate îmbrăca două forme: 

⦁ White hat SEO, care urmărește creșterea vizibilității în rezultatele de căutare prin creșterea relevantei site-ului în primul rând pentru utilizatorii umani și prin creșterea accesibilității. Acest lucru presupune în primul rând ca informația de pe site sa fie de buna calitate, clara, organizata, ușor de urmărit pentru orice utilizator,  iar în al doilea rând, ca din punct de vedere al programării, site-ul sa fie ușor de accesat atât de către utilizatori cat și de către motorul de căutare. Acest tip de SEO este benefic pe termen lung, întrucât este în acord cu recomandările motoarelor de căutare iar update-urile acestora nu duc la sancțiuni.

⦁ Black hat SEO, care urmărește înșelarea motorului de căutare cu privire la relevanta site-ului respectiv pentru utilizatorii umani. Acest tip de SEO folosește mijloace cum ar fi crearea de site-uri nu pentru utilizatori umani, ci doar pentru asigurarea de backlink-uri către alte site-uri, includerea unor texte invizibile utilizatorului în pagina respectiva , doar pentru a fi văzute de către motorul de căutare, folosirea în exces a unor cuvinte cheie, afișarea altei pagini către utilizatorul uman decât către motorul de căutare, etc. Acest tip de SEO, a dus la sancționarea unor site-uri de către motoarele de căutare, cu măsuri ce porneau de la scăderea vizibilității în rezultatele afișate pana la eliminarea completa a site-ului din rezultate. Întrucât motoarele de căutare au interesul de a fi folosite de cat mai multi utilizatori, rezultatele trebuie sa fie relevante pentru cel ce a efectuat căutarea, lucru care ca urmare a tehnicilor de black hat seo nu se mai întâmpla. Din aceasta cauza, motoarele de căutare își îmbunătățesc algoritmii periodic, iar la fiecare update, un număr foarte mare de site-uri din întreaga lume ajung sa fie sancționate. Pentru aceasta situație, în care site-urile și-au pierdut vizibilitatea, ducând la pierderi financiare pentru proprietarii lor, în foarte multe cazuri, responsabilitatea aparținea firmelor care se ocupau cu optimizarea site-urilor respective, și care foloseau tehnici de black hat SEO fără a aduce la cunoștința acest lucru clienților lor.