SEO. Ce este și cum trebuie abordat de către o firma aflata la început?

Orice ghid pentru mici intreprinzatori are o sectiune care se refera la promovarea online. O buna parte din conceptul de promovare online este ocupata de SEO. Fara doar si poate, cei care isi fac primul site au auzit cel putin odata de SEO, insa cei care stiu cu exactitate ce este acest SEO si ce face sunt in numar destul de mic. Tocmai de aceea, am incercat sa cream un mic articol de informare care sa raspunda la cele mai uzuale intrebari.

Ce este SEO?

SEO vine de la Search Engine Optimization si se refera la toate actiunile pe care administratorul unui site le face pentru a-si atinge scopul. Scopul este simplu: un loc cat mai bun in motoarele de cautare, pentru cautarile cele mai relevante ale afacerii.

Definitia este una destul de vaga, insa, in conditiile in care aceste actiuni pot fi extrem de variate si de interesante. Spre exemplu, pentru SEO se pot cumpara advertoriale de pe site-uri mari, se poate redacta continut de buna calitate, se poate face promovare pe retelele de socializare, se pot cumpara bannere, etc.

Cine poate sa faca SEO?

Foarte multi oameni aflati la inceput considera ca pot sa isi faca promovarea website-ului in regim propriu. Un link distribuit prietenilor, un comentariu pe bloguri de profil si o pagina de Facebook, toate creaza mirajul unor rezultate pe termen lung. Din pacate, acestea nu sunt suficiente pentru rezultate optime. Pentru a te bucura de tot ceea ce inseamna SEO, este bine sa apelezi la o firma specializata care face optimizare. Desi costul este ceva mai mare la inceput, pe termnen lung genereaza eficienta foarte mare.

Cum se alege firma de SEO?

Motivul pentru care multi refuza sa angajeze o firma de SEO este pentru ca au auzit ca riscurile de a cheltui multi bani pentru nimic sunt destul de mari. Daca se alege o firma cu renume insa, riscurile sunt destul de mici. Pentru a putea beneficia de servicii SEO de buna calitate este bine sa se urmareasca urmatoarele elemente:

        •       Istoricul firmei. Cu cat este mai veche, cu atat sunt sanse mai mari sa ofere servicii de calitate;

        •       Portofoliul. Orice contract de SEO trebuie sa se faca pe baza unui portofoliu. De regula, cei care au clienti multumiti vor oferi servicii de calitate in continuare.

        •       Oameni. Nu in ultimul rand, o firma care face optimizare pentru motoarele de cautare trebuie sa aiba o echipa de incredere. Este indicat, asadar, sa cunosti echipa care este in spatele acestei firme.