Site-ul web, o semnatura esentiala oricarei firme

In urma cu 20-25 de ani, cei care detineau un site web erau priviti ca niste outsideri, care investesc foarte multi bani in lucruri inutile. Lucrurile s-au schimbat dramatic, site-ul web devenind principala sursa de clienti pentru majoritatea firmelor din lume. Acesta poate sa fie privit drept o carte de vizita sau o semnatura care defineste intregul business si trebuie sa fie cat mai usor de folosit, cat mai placut din punct de vedere estetic si cat mai coerent, din punct de vedere al informatiei pe care o ofera.

De ce au firmele atat de mare nevoie de un site web?

Exista o serie de motive convingatoare si bine conturate:

  • Pentru ca singurul mod prin care informatia pe care administratorii firmei doresc sa o promoveze, ajunge la un numar foarte mare de oameni;
  • Pentru ca asigura un mediu flexibil prin care se pot oferi informatii relevante.
  • Pentru ca este o solutie cat se poate de ieftina;
  • Pentru ca poate sa fie o solutie de vanzare. Din ce in ce mai multe magazine fizice fac trecerea de la afacerile offline la cele online, obtinand cheltuieli mai mici si rezultate mult mai bine.

Care sunt principalele greseli pe care le fac cei care detin site-uri web?

Chiar daca un site este un instrument cat se poate de eficient si de important, acesta nu este folosit corect de toata lumea. Exista o multime de oameni de afaceri care considera ca un business clasic, facut in mediul offline, este mai eficient. De cele mai multe ori, o astfel de concluzie este trasa doar daca se fac greseli majore la constructia site-ului si la promovarea lui. Printre cele mai mari greseli facute de proprietarii de site-uri se numara:

  • Lipsa optimizarii. Optimizarea SEO este cheia succesului in mediul online. Un site care nu este bine optimizat are sanse minime sa fie gasit si automat, nu vinde.
  • Lipsa coerentei in exprimare. Continutul de pe site este si el foarte important. De fapt, este primul lucru pe care trebuie sa il aiba in vedere proprietarii unui business. Daca exprimarea lasa de dorit sau informatiile nu sunt clare, atunci sansele de a vinde sunt minime, indiferent cat de optimizat este site-ul.
  • Lipsa informatiilor. Orice persoana care pleaca la drum in business-ul online trebuie sa se informeze. Nu sunt necesare informatii foarte complexe, ci doar cunostinte minime legate de modul in care trebuie sa fie ales cel care construieste site-ul, de cele mai bune metode de promovare si de o multime de alte elemente care pot avea impact asupra succesului unui site.