facebook

CRM – de ce este important și ce beneficii are?

beneficiile unui crm

CRM (Customer Relationship Management) este o aplicație de gestiune a relației cu clienții care te ajută să crești loialitatea clienților pe termen lung. Din acest punct de vedere putem spune că CRM este una dintre cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți profitabilitatea companiei pentru că este mult mai ieftin să vinzi un produs sau serviciu nou unui client deja existent, care are încredere în compania ta. CRM este mai mult decât o aplicație software, este un instrument strategic care îți poate aduce multe beneficii dacă este folosit corect.

CRM-ul te ajută să îți cunoști mai bine clienții

Toate informațiile despre clienții tăi vor fi stocate în cadrul acestui sistem CRM, iar pe baza lor vei putea contura un profil al clientului companiei tale. Vei afla cine sunt clienții tăi, ce tipuri de produse preferă, care este momentul în care fac cele mai multe achiziții. Cu ajutorul acestui sistem de management al relației cu clienții vei putea anticipa nevoile lor și le vei putea oferi produsele potrivite – o astfel de acțiune proactivă îți asigură un avantaj strategic în fața competitorilor. Mai mult decât atât, datele despre clienți te vor ajuta să îi segmentezi și să îți crești astfel vânzările printr-o promovare țintită pe un anumit segment.

CRM-ul te ajută să fii mult mai organizat

Orice sistem CRM are mai multe componente majore: managementul resurselor umane, serviciu clienți, marketing, management, automatizare, analize, raportare etc. În momentul în care toate informațiile sunt într-un sistem, va deveni mult mai ușor de gestionat întreaga activitate a departamentelor companiei. În plus, o mai bună organizare ajută la eficientizarea și automatizarea proceselor și la o mai bună comunicare. Monitorizarea și raportarea periodică ajută din nou la o mai bună organizare și la o planificare mai atentă a următorilor pași pe care trebuie să îi faci.

CRM-ul te ajută să îi oferi clientului o experiență plăcută

Pentru a vedea cât de important este acest aspect, te rugăm să te pui în locul clientului în următoarele 2 exemple. Să presupunem că ai cumpărat un produs și nu ești mulțumit de el, deci suni la compania de la care l-ai cumpărat și de la care ai mai făcut în trecut achiziții. Echipa de suport răspunde, dar pare să nu aibă nicio idee despre achiziție, procesul de căutare este dificil și promit că revin cu un telefon – clientul rămâne cu o nevoie nesatisfăcută și cu o experiență neplăcută. În cel de-al doilea exemplu, compania are implementat un sistem CRM, îți cere numele și identifică pe loc produsul cumpărat și au și o soluție pregătită. Chiar dacă ai fost dezamăgit de produs, faptul că echipa de suport te-a identificat atât de rapid și ți-a oferit o alternativă te-a făcut să nu îți pierzi încrederea în companie. Experiența pozitivă a clientului îți poate garanta o achiziție viitoare.

Un sistem CRM te poate ajuta să îți crești numărul de clienți și implicit vânzările. Dacă ai nevoie de o aplicație CRM personalizată pe nevoile companiei tale, nu ezita să ne contactezi și îți vom oferi cea mai bună și eficientă soluție!

contact globalcode
Scroll to Top