A avea un website cu un design modern și cu informații utile pentru potențiali clienți nu este suficient. În mediul online, competiția este mult mai mare și trebuie să faci eforturi considerabile pentru a ieși în evidență, iar toate aceste eforturi ar trebui să se concentreze în două direcții: promovare SEM și optimizarea SEO. Despre diferența dintre cele două tipuri de promovări am mai vorbit aici, însă, pe scurt, optimizarea SEO este un proces continuu și organic, ce produce rezultate în viitor, în timp ce promovarea SEM se referă la o reclamă plătită (prin Google Ads) ce îți aduce rezultate instant. Ambele tipuri de promovare te ajută să crești vizibilitatea și traficul pe website, atâta timp cât sunt realizate în mod corect.
Uneori, promovarea tip SEM implică un buget mai mare, iar multe afaceri preferă să investească banii în alte acțiuni de marketing. Iată de ce credem că aceasta nu este o idee bună și de ce ar trebui să te promovezi și prin Google Ads:
Promovarea prin Google Ads îți oferă un avânt bun, mai ales dacă ești la început.
Dacă abia ai făcut primii pașii în mediul online și vrei ca oamenii să afle de afacerea ta, de produsele și serviciile pe care le oferi, ai nevoie de promovare Google Ads. O reclamă plătită realizată prin intermediul acestui motor de căutare va redirecționa pe website-ul tău persoanele care se identifică cu afacerea ta sau au nevoie de produsele pe care le vinzi – o modalitate bună de maximizare a vânzărilor încă din prima lună de existență.
Promovarea prin Google Ads te pune pe aceeași treaptă cu concurenți puternici.
Există șanse mari ca anunțurile tale să fie afișate alături de cele ale concurenților tăi, lucru ce nu este neapărat rău. Ca să ieși în evidență, îți recomandăm să scoți în evidență un avantaj pe care îl ai doar tu – poate oferi un preț mai bun decât principalul concurent, livrare gratuită sau suport. Oamenii îți vor percepe afacerea ca fiind serioasă (altfel nu ar avea loc printre cei mai puternici din industrie, nu?) și mulți dintre ei te vor prefera în locul competitorului tău, tocmai pentru că le-ai oferi ceva în plus sau o soluție mai bună.
Promovarea prin Google Ads îți aduce un control mai bun al costurilor și al rezultatelor.
Dacă în cazul optimizării SEO este mai greu să vezi exact raportul cost-rezultate, în cazul promovării SEM știi exact cât mai cheltuit și ce rezultate ai avut în orice moment. Poți avea o imagine clară asupra numărului de click-uri pe reclame, al numărului de afișări, de conversii, costul pe click, costul pe achiziție, rentabilitatea investiției, etc. În plus, poți oricând să intervii pentru a îmbunătăți rezultatele pe durata unei campanii.
Promovarea SEM îți asigură rezultate instant, însă promovarea SEO produce rezultate de lungă durată, chiar dacă primele rezultate întârzie să apară. Suntem de părere că ai nevoie atât de SEM, cât și de SEO pentru a-ți crește vizibilitatea, traficul pe website și vânzările. Așa că, lasă-ne să ne ocupăm de imaginea afacerii tale în mediul online, de la A la Z!