facebook

Promovare SEO sau SEM – ce alegi pentru afacerea ta?

Promovare SEO sau SEM – ce alegi pentru afacerea ta?

Dacă ești la început de drum cu afacerea ta, probabil te gândești deja cum să te promovezi cât mai bine pentru a atrage cât mai mulți clienți. Primul pas pe care trebuie să îl faci este să îți creezi un site care să funcționeze ca o carte de vizită pentru toți vizitatorii – Cine ești? Ce produse/servicii oferi? De ce ar trebui potențialii clienți să te aleagă pe tine? – sunt doar câteva întrebări la care trebuie să te gândești și la care trebuie să răspunzi prin intermediul site-ului. Dacă nu știi de unde să începi, îți dăm noi o mână de ajutor și ne ocupăm de crearea site-ului de la A la Z!

Promovarea SEO – ce este și când poate fi folosită?

SEO este procesul prin care site-ul este adus printre primele rezultate organice în Google sau alte motoare de căutare. Aici putem vorbi de acțiuni SEO on page, cum ar fi organizarea cât mai bună a conținutul în site, verificarea calității informațiilor, indexarea cât mai bună, etc., cât și de acțiuni SEO off-page care țin de alte pagini web. Este important să menționăm faptul că acțiunile SEO trebuie să se realizeze în mod continuupe o durată mare de timp pentru a începe să producă rezultate. În niciun caz nu trebuie să te aștepți ca după prima optimizare SEO a site-ului să te afli pe primul loc în rezultatele oferite de motoarele de căutare. Procesul de optimizare SEO este unul de lungă durată și organic, natural. Acesta este atât un avantaj, cât și un dezavantaj. Oamenii au mult mai multă încredere într-un site care a crescut organic și se află pe primele locuri în pagina de rezultate decât într-un site care iese în evidență prin cuvântul ”Ad”, așa cum se întâmplă în cazul promovării SEM.

Ca să răspundem totuși la întrebare, metoda de promovare SEO se recomandă în cazul tuturor site-urilor, însă este un proces ce se derulează pe o perioadă lungă de timp. Avantajul major este că nu trebuie să plătești pentru fiecare click.

Promovarea SEM – ce este și când poate fi folosită?

Promovarea de tip SEM este de fapt o reclamă plătită pe care o faci pe o anumită perioadă de timp, în cadrul motoarelor de căutare. Probabil ai observat în momentul în care ai căutat ceva pe Google acele anunțuri din partea de sus a paginii de rezultate – este exemplul cel mai elocvent de promovare SEM. Cel mai folosit și rapid tip de promovare SEM este Google Ads – rezultatele pot fi observate imediat, din momentul în care a fost pornită campania. Promovarea de tip SEM îți aduce o creștere semnificativă a traficului pe site, însă acest lucru se întâmplă doar pe durata în care rulează campania de Google Ads. Acest tip de promovare se recomandă în momente cheie ale afacerii tale. Spre exemplu: vrei să anunți lansarea unui nou produs/serviciu, o anumită promoție valabilă câteva zile, o deschidere a unui nou sediu, etc. – în astfel de situații ce au loc o singură dată sau periodic, este utilă și chiar necesară promovarea SEM. Dacă iei în considerare promovarea SEM, ar trebui să îți pregătești și un buget pentru că reclamele sunt contra-cost.

Recomandarea noastră este să te asiguri că site-ul este optimizat SEO în mod permanent și crește treptat, în mod organic, iar în momentul în care ai nevoie de un trafic intens pe site, să apelezi și la promovarea de tip SEM. Contactează-ne dacă ai nevoie de consultanță și vom găsi cea mai bună modalitate de creștere pentru site-ul tău și de propulsare în primele rezultate în pagina de căutări!

contact globalcode
Scroll to Top