| Global Code

Cât de important este să ai un site optimizat pentru dispozitive mobile?

Dispozitivele mobile fac parte din rutina noastră zilnică – nu plecăm nicăieri fără telefon pentru că ne oferă acces la orice informație din orice colț al lumii. Un studiu recent a scos la iveală faptul că 80% din români folosesc smartphone-ul în momentul în care vor să socializeze sau să achiziționeze un anumit produs. Telefonul are deci un rol important în luarea deciziei de cumpărare – orice antreprenor sau companie ar trebui să aibă asta în vedere atunci când se gândește la construirea unui site web pentru afacere.

Un site responsive oferă o experiență mai bună tuturor utilizatorilor

Te-ai gândit vreodată că dacă site-ul tău nu este optimizat pentru dispozitivele mobile s-ar putea să pierzi clienți? Bineînțeles, potențialii clienți nu au de unde să știe dacă un site este sau nu responsive, ei se bazează doar pe experiența pe care o au în urma navigării pe site. Dacă viteza de încărcare este lentă, meniul este prea încurcat și navigarea îngreunată, utilizatorul va părăsi site-ul și nici nu va mai reveni. Iar tu nu ai niciun control asupra acestui comportament. Gândește-te că site-ul web nu este un magazin fizic în care poți intra în vorbă cu clienții și îi poți convinge să încerce anumite produse. În mediul online, utilizatorii vor sta pe site atâta timp cât vor avea o experiență bună.

Un site responsive ajută și la optimizarea SEO

Google susține toate website-urile care sunt adaptate pentru dispozitivele mobile și le oferă mai multe șanse de indexare. În iulie 2018, Google a anunțat că algoritmii vor analiza paginile web începând cu versiunea mobilă (mobile-first indexing). Această decizie a fost luată în urma unei analize asupra traficului din diverse surse – în 2017, traficul de pe dispozitivele mobile depășea procentul de 52%. Acesta a fost primul semn că utilizatorii se îndreaptă din ce în ce mai mult către navigarea pe web de pe dispozitivele mobile, iar companiile ar trebui să ia măsuri pentru a optimiza site-urile. Așa că, un site responsive contribuie la procesul de optimizare SEO și la rezultate mai bune în pagina de căutare.

Ce înseamnă un website mobile friendly?

După cum spuneam, totul se învârte în jurul experienței pe care potențialul consumator o are pe website-ul tău. Iată ce înseamnă un website mobile friendly:

  • Design simplu și curat – meniuri de tip drop-down, butoane care să redirecționeze utilizatorul către cele mai importante informații
  • Date de contact cât mai vizibile – afișarea locației și a orelor de lucru (există mari șanse ca utilizatorul să fie în drum spre locația ta fizică și să își dorească adresa exactă), adresa de e-mail, opțiunea de click-to-call, pagini de social media, etc.
  • Design optimizat pentru toate tipurile de ecrane și dimensiuni ale dispozitivelor mobile

Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile pe care trebuie să le aibă un site responsive. Îți recomandăm să te detașezi puțin de afacerea ta, să iei un dispozitiv mobil și să analizezi în mod obiectiv experiența pe care o ai. Răspunde sincer la următoarele întrebări: Cât de repede se încarcă site-ul? Cât de repede ai găsit informațiile care te interesau? Cât de repede ai putut plasa o comandă?

Dacă observi nereguli, nu ezita să contactezi Global Code – ne vom asigura că site-ul tău este optimizat pentru toate dispozitivele mobile și oferă o experiență plăcută tuturor utilizatorilor!


contact globalcode